Valtankar

Jag är lite emot att påverka andra till vad de ska rösta. Jag vill inte bli påtvingad åsikter av andra, och vill inte tvinga på någon mina åsikter. Gällande Sverigedemokraterna försöker jag ändå få fram hur dumma de är, även om jag respekterar de som röstar på dem.

Detta valet har jag haft väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska rösta på. Jag vet verkligen inte om jag är höger eller vänster. Så fort jag går in på aftonbladet känner jag mig höger, för alla fåniga snyfthistorier de ska trycka upp i ansiktet på en när man vill läsa opartiska nyheter. Men så kommer de med alla sina dumma vallöften om att skatterna ska sänkas och alla ska ha mer pengar. Och varför snackas det så lite om integritet av båda partierna?

Men även jag är en lättmanipulerad väljare, och kommer nog välja mer med hjärta än hjärna. Och Maria är den enda partirepresentant som jag litar på, den enda som känns äkta. Även om hon slutar, så kan det ju aldrig vara fel att rösta för miljön!


Fast de är ju faktiskt vänster... så kan hända att jag byter till något helt annat imorgon. Jag har ju fortfarande inte hört några dumma vallöften från Kalle Ankapartiet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback