Fånerier och tjejerier

Jag och min kära syster Cattan är väldigt olika för att vara systrar. Tänka sig att hon precis flyttat in i ett hus! Vet inte om jag någonsin kommer bli så vuxen. Däremot har vi en likhet som överväger allt det andra: Vi är smått besatta av Twilight-serien. Överlag skulle jag påstå att jag är ganska manlig av mig, åtminstone otjejig. Men när jag kollar på film så tränger all kvinnlighet fram på en gång. Jag har vissa favoritscener i Twilightfilmerna som är så svåra att förklara skönheten i.

Twilight: Bella kommer in i klassrummet och Edward tycker hon luktar äckligt
New moon: Bella ligger och skriker i sängen
Eclipse: Bella smäller till Jake och bryter handen. Edward blir skitsur

Jag kan tänka mig att det är de scener med starkast känslor i och känslor är fint i filmer. På filmtipset har filmerna fått ganska lågt betyg, då främst av killar. Men det är ju för att de förväntar sig något annat än tjejporr. Min kommentar till Eclipse är ganska sammanfattande tycker jag:

"oh. som ett enda långt förspel (och liksom likheten så är det bara tjejer som fattar vitsen med det)"

Lo0 heter jag på filmtipset om du vill ha tips på några tjejiga filmer att titta på regninga höstkvällar, eller vilka filmer du ska undvika om du är av den andra sorten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback