Köra bil i Nya Zeeland

Vänstertrafik är inte alls farligt och känns naturligt ganska direkt. Både jag och Paula har skaffat internationella körkort, som vi ännu inte behövt visa. Vi hyrde en Nissan sunny i Christchurch. Det var en sista-minuten-hyrning som varken var särskilt billigt i hyra eller bensin. Men det är nog ändå ett relativt billigt sätt att ta sig runt på.

Så nu har vi tagit oss från Christchurch, norr till Kaikoura och Nelson, ner längst västkusten till Franz Josef och vidare ner till Queenstown. Idag har vi kört den sista biten tillbaka till Christchurch. Imorgon åker jag till Australien.


Jag har börjat längta hem lite. Mest till I-landsinternet och lättillgängliga eluttag. Jag har fler uttag i mitt sovrum än de har i common-arean på detta hostel. Och varför har inte alla länder Europeiska uttag som inte glappar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback