Kaikoura

Natten inatt var jättekall. Fasten vi sov i likadana fleecar så frös jag så att jag inte kunde sova. Då är självklart första tanken när man vaknar att man ska ut och simma i havet. Vi fick i alla fall skitheta våtdräkter och gav oss ut på en båt i det turkåsgrå havet (man såg att det var turkost även om det var molnigt). Så ute på havet, i våra dräkter och cyklop, hoppade vi i det kalla vattnet. Runt om oss simmade flera massor av delfiner. När jag simmade runt, runt, så simmade delfinerna runt mig. De var en meter bort från mig. Som mest var det 3 delfiner som simmade runt mig. Helt fantastikt var det! Jag blev helt slut och var tvungen att gå upp ur vattnet innan delfinerna ville sluta leka med mig. Jag glömde helt bort att det var kallt i vattnet. Tyvärr blev både jag och Paula sjösjuka på båten och fick låta Carro leka mästerfotograf. Så ska lägga upp fler bilder någon dag för att visa hur nära och fina de var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback