Hest mot folkgrupp

Jag brukar alltid vara ganska fördomsfull. Men idag var jag ännu värre, jag upphetsade en folkgrupp. Idag bytte jag plats på flygplanet för att jag inte ville sitta jämte bögar. De har ju massa parfym på sig, och sånt tål jag inte.

Härom kvällen fick jag lite skäll av en kille som inte ville att jag kallade honom hippie. Han gillade inte stämplar och tyckte att jag skulle kalla honom "happy" eller "free". Jag försökte övertyga honom om att han inte skulle bry sig om vad andra tycker. För mig var han en hippie och jag förklarade att jag aldrig skulle kalla honom fri så länge han var beroende av marijuana... dvs en hippie. Fördomar är inte så farligt så länge man är villig att ändra uppfattning om folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback