Dumma minkar

Idag har jag lyssnat på massa idioter som ringt in till radion. Inte för deras åsikt att det var fel att släppa ut minkarna, utan alla dumma kommentarer som kom runt om. Jag har också tyckt att det är fel att släppa ut minkar, de dör ju när de kommer ut. Jag tror radioringarna idag hjälpte mig ändrade denna åsikt. Visst, de dör, men de är ju råttor, de är inte menade att leva så länge. De växer snabbt och lär bli dödade för pälsen så fort de blivit fullvuxna. Så de kanske förlorade några dagar att plågas i en för liten bur.

"Jag vet inte varför de är i en liten bur, de kanske inte har plats eller råd med större burar. Men om aktivisterna samlade in pengar till större burar, så skulle de göra mer nytta"

"De är ju i en liten bur också för att de börjar slåss om de är flera i en stor bur. Men kanske om man hade 5 stycken i en 2 * 2 meter"

"Det är ju fel att de släpper ut dem så de dör. Det är bättre att gå högre upp och använda politiken. Och så samlar de material för flera år om plågade minkar och släpper det på en gång för att uppmärksamma media. Medan de samlar material så fortsätter minkarna att lida. Jag tycker det är helt fel väg att gå"

När dumma människor argumenterar emot något är det mer effektivt än när andra sidan argumenterar för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback