Dermografism

Har du känt den där känslan då någon står och spanar in dig? En gång utanför bion var det en kille som kollade på mig lite extra länge. Sådär lite för länge så han bara måste tycka jag var skitsnygg. För han tittade inte bort direkt när jag tittade upp och log lite gulligt mot honom.

Men för att börja från början... Efter en matteföreläsning för några år sen fick Lasselol för sig att jag hade Aids, eller åtminstone Herpes i hela ansiktet. Något liknande hade jag alltså fått, och har kvar än idag. Så fort jag kliar mig lite i ansiktet, eller tar på mig en tröja fel, så blir jag helt röd i ansiktet. Jag fick de första symptomen när jag flyttade hemifrån, vet dock inte vad det var som utlöste det. Mamma tror det beror på att jag sitter för mycket framför datorn :) Hos fröken doktor fick jag veta att jag hade Dermografism, skrifthud. När jag river lite lätt på huden och väntar en stund så blir huden vit och upphöjd där jag har rispat. I ansiktet blir jag bara röd. Jag kan skriva coola saker på huden, och det är ju ett bra partytrick, men i övrigt är det ganska jobbigt. Upphöjdnaderna kliar mycket.


Så det killen stod och stirrade på var resultatet av att jag gnuggat biotrötta ögon med stickade tumvantar. Två röda, förföriska pandafläckar! Dermorafist javisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback