ArgLo0


Jag blir ofta missförstådd i Australien. Antar att det är någon Australiensisk kod jag missar. Imorse var jag stressad och bad en visa på kartan var jag skulle gå på bussen. Hon började tjata om att jag skulle ta höger efter mcdonalds.

"Men kan du inte bara visa på kartan?! Vilken sida om torget ska jag gå på? Här, här, här eller här?"

Jag tycker att jag är så saklig när jag frågar och ser mig själv som en gullunge när jag pratar med främlingar. Men hon sa till mig att inte bli arg, och att jag skulle se bussen när jag kom fram. Arg? Jag tackade så snällt och fick springa ett varv runt torget, vilket gick snabbare än att få ur informationen från henne.

En ännu dummare grej var när jag sa att "billigt var viktigare än mina vänner" till en bussbokartant. Jag sa direkt att jag bara skojade när jag såg hennes förtvivlade blick. Men hon visste ju att det var sant, jag hade ju valt en billigare buss före att åka med mina vänner.

Nya Zeeland var annorlunda. Jag gillar folket där mer, mycket mer välkomnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback