Happy Rotter

Snart är det premier för den nya Harry Potter-filmen. Det firade jag, Hanna och Anna med att kolla på den senaste filmen hemma hos Hanna idag. Mindes ingenting från den filmen, ännu mindre från boken. De är ju faktiskt riktigt bra, blir så imponerad av författares fantasi.

I alla fall har jag en affärsidé som någon gärna får sno. Jag är villig att betala upp emot 10000 för att få plugga på Hogwarts under en helg. Alla ska få bära skoluniform och blanda ihop spännande potions från recept från gamla skruttiga böcker. På kvällen äter vi buffé i den stora salen och tar kanske en butterbeer. Ett riktigt slott är viktigt, gärna med en tavla som är en hemlig dörr. När vi studerat färdigt åker vi hem med ett gammalt tåg och käkar Bertie Botts bönor.

Jag skulle nöja mig om det var ett dataspel också. Jag har spelat några av de som finns. 1an och 2an är riktigt bra, men senare har de satsat mer på grafiken och mindre på rundstrosning i slottet. Men jag vill ha dem ännu tjejigare, inte slåss mot dementorer, bara plugga, äta och trolla. Fixar någon det? Tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback