Marseille

Nu har första reseledsamheten släppt. Jag blir alltid lite förvirrad och nere första dagen jag är iväg själv. Igår bidrog nog tröttheten och ett sunkigt hotell till en fin hemlängtan. Men nu mår jag bra igen, att det finns el på detta hostel är en välkommen lyx. Nu bor jag på Auberge de Jeunesse som är ett vanligt hostel, och jag har inget speciellt att klaga på. Det ligger ju inte helt centralt, men tunnelbana och buss fungerar smidigt. Dessutom finns här en ok strand och det är lite lugnare.

Idag har jag tillbringat lite tid på stranden, promenerat lite och övat upp min franska. Det är inte klokt vad dåliga de är på engelska. Jag är i alla fall bättre på franska än de är på engelska här. Men det är kul att få öva, och alla är trevliga.

notre dame marseille


I övrigt är marseille en vacker stad, med massa gamla byggnader och mysiga lägenhetshus med franska balkonger. På bilden ovan ser ni Notre Dame i soluppgången. Inget mästerfoto, men vyn är fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback