Gaudí

 

Barcelona är riktigt fint tack vare Antoni Gaudí. Jag hade dock lite svårt att fånga hans verk på bild. Det är vid sådana tillfällen man förstår att man visst kan vara bättre eller sämre fotogaf, och kameran gör skillnad. Jag vill alltså tacka Antoni Gaudí för att han var en bra arkitekt, en bunt random människor för att de är duktiga fotografer och google som är en räkans ihopsamlare. Resultatet:

 

http://www.google.se/images?q=gaudi&um=1&hl=sv&tbs=isch:1&sa=N&start=60&ndsp=20

 

Har sett flera av Gaudís sevärdigheter i Barcelona idag. Här är en närbild jag tog från Parc Büell. Inte för att jag imponerades mer av fina mönster i än parkbänk än enorma Sagrada Familia, men som sagt så överlåter storslagenheterna till de mer skillade.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback