Unlocker

Jag har länge varit mycket förtjust i WhoLockMe, ett program som visar vad som låser en fil man försöker ta bort. Igår städade jag hela min dator och blev bland annat av med en gammal Windows-installation. Känns riktigt bra. Däremot var inte WhoLockMe tillräckligt när jag skulle ta bort alla knepiga filer man kan hitta vid sånna här tillfällen. Filerna låstes inte av något program men gick ändå inte att ta bort. Åtkomst nekad. Svenska ftw.

Med Unlocker installerat kan man högerklicka på filen och välja "Unlocker". Om ett program låser filen, så visas det. När dessa program är avslutade kan man välja att radera filen från Unlocker-dialogen. Vissa fungerade direkt, medan någon Flash-fil krävde en omstart av datorn.

Här finns programmet gratis för nedladdning
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentarer
Postat av: cattan

Åååh, jag gillar gratis saker. men har ingen aning om varför jag skulle ha en sådan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback