Tjejspel

Jag definierar wow som ett tjejdataspel, men har inte riktigt funderat på varför. Visst, man får ju välja frisyr och utseende som är ganska tjejmotiverande. Men när jag väl hittat den snyggaste frisyren ville i alla fall jag fortsätta spela. Alltså måste det vara ett tjejspel.

Så idag kom jag fram till varför jag inte klarar av killspel: samvetet. Warcraft 2 har jag spelat mycket i mina dagar, vilket jag anser vara ett killspel. Anledningen är att jag inte klarar av att ansvara för de små gubbarnas liv. Jag vill inte se en hel civilisation gå under bara för utmaningens skull. Det är därför jag fuskar. It is a good day to die.

Settlers 3 brukade jag ta över när min bror hade vunnit. Då fick man gärna fortsätta bygga och utveckla samhället utan risk för bråk eller än hemskare: död.

Man märker tydligt skillnaden på manliga och kvinnliga simsspelare, även om det finns många som går över könsgränserna. Killar får tråkigt och bränner gärna inne simmen i ett rum utan dörrar. Jag försökte låta en sim simma runt i en pool utan stege en gång... men sen blev hon ju trött och började vifta mot mig :/

I World of Warcraft är det bara mitt eget liv jag ansvarar för, och när jag väl dör så kan jag vakna till liv igen. Men även wow kan spelas på olika sätt av olika kön. Slår vad om att alla höglevlade hordes som kommer och dödar mig när jag håller på att questa egentligen bara är frustrerade, finniga tonårspojkar som inte får ligga.

Kommentarer
Postat av: carro

haha. :D

ska du på picknick i regnet? vi kan kvällswowa sen när jag städat.

Postat av: lo0

ah, jag är inne, bara att hitta nån av gubbarna som är online

2010-08-28 @ 16:41:08
URL: http://datalo0.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Hahaha. Det är rätt intressant, det du säger, och låter ju rätt logiskt.

2010-08-28 @ 18:06:12
Postat av: gk

hahaha, spelade också settlers utan att kriga! :( gick ju inte så bra i längden.

2010-08-31 @ 21:26:03
URL: http://dirkstarkiller.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback