Ljuva måndag

http://www.dn.se/nyheter/varlden/i-dag-tar-jordens-resurser-slut-1.1157138
Jag kan tänka mig att folk tycker jag är lite hård när jag säger att vi är för många människor på jorden. Ibland kan jag tycka naturkatastrofer är bra, att människor dör, en mamma som förlorar ett barn. Men allt kvittar. Det barn som dog kanske ger naturresurser nog att låta ett annat barn leva. Allt hade dock löst sig bättre om begränsning på antal barn infördes i fler länder. Så länge de inte har ekonomi nog så kommer inget hända. Och alltså sitter jag här med onödiga och deprimerande tankar en måndagsmorgon. För jag kan inte göra mycket mer än att ta livet av mig, och det tänker jag inte. Glad måndag på er gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback