thailandsresan

vi har nog rest ett varv runt jorden
korsat fyra stora hav
jagat runt ibland ruiner
aldrig kunnat slappna av
suttit i en massa städer
på torg där inget hänt
längtat efter andra kläder
och ansikten man känner igen

 

bland dom andra kärleksparen
kvävt varje frö till bråk
med bakfullströtta hälsningsfraser
alla talar samma språk
samlat stoff till middagsämnen
pratat prutande och pris
och köpt vykort som vi aldrig skickat
men det är väl något slags bevis

 

vi är på vår thailandsresa
vi har planerat i ett år
du ville jag skulle skriva hur det går

 

så förlåt mig att jag tvingar på dig
denna trista rad
du hade kanske hoppats på nånting
om sol och salta bad
men nu är det som det är
kanske blir det bättre sen
säg ingenting till dom vi känner
säg ingenting om att jag längtar hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback