Bangkokdrömmar

Inatt så var jag och Carro och shoppade som vanligt. Då behövde jag föda ett barn och en tuk-tuk-körare lovade att ta oss till ett BB helt gratis. När vi kom fram födde jag en liten unge, men en skötare sa att ungen var död. Vi hade dock läst i en Bangkokbok att sköterskorna brukar säga så och sen säljer de ungen. Tuk-tuk-köraren skulle dessutom få provision eftersom han tog oss till ett sådant BB. Vi bad i alla fall att få se ungen om den verkligen var död. Det var den såklart inte, de försökte bara luras. Så då fick jag till slut en liten bäbis, som Carro tyckte skulle heta Camilla. Av denna dröm har jag lärt mig: Lita aldrig på tuk-tukare och lyssna aldrig på Carro när barn ska namnges!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback